Trenuleţe pentru toţi :: TRENnet

Forumul pasionaţilor de trenuleţe

Neautentificat.

  • Index
  •  » Atelier
  •  » Imbunatatiri BR 89.70 (T3) Fleischmann

#1 09.04.2012 12:52:49

DIP
Membru
Înregistrat: 02.08.2006
Mesaje: 88

Imbunatatiri BR 89.70 (T3) Fleischmann

De mic copil (KLEINE KINDER pentru cunoscători…) am fost fascinat de mica locomotivă prusacă T3. Pe vremea cand aveam numai TT, maşina era produsă de firma ROKAL dar cu toate strădaniile nu am putut face rost de ea. E drept, modelele TT făcute de ROKAL erau la o scară incertă, mai grobiene decât 1 :120 exact.
Cu vârsta, am inceput să acir la modelul H0 RÖWA, fascinant pentru anii ’70, model preluat ulterior de TRIX.
Revenind în prezent, am reuşit să fac rost de tot felul de gioagle (JAFURI pentru cunoscători), printre care chiar şi o epavă a modelului RÖWA, dar căutam în continuare modelul în varianta DRG, desigur !
Iată că iepuraşul a mi-a adus şi această bucurie! Am făcut rost şi de o gioaglă BR89.70 Fleischmann în varianta DRG. Părea fată mare la început, până m-am apucat s-o desfac. Umblată rrrrăăăău şi prost, desigur, de vreun amator de digitizări neamţ. Nu mă bag în descrierea ratărilor făcute…
Ce mă dernaja, ca la multe modele mai vechiuţe Fleischmann, era p…, pardon, “decuparea” rămasă în traversele frontale ca reminiscenţă a cuplei cu clonţ.
Chiar şi cu cuplă PROFI, tot urât arată.

http://i128.photobucket.com/albums/p184/pdi1955/ATELIER/BR%2089%207462%20Flm/100_4749.jpg

Pentru remedierea problemei, e necesar ca prinerea NEM sa fie sub nivelul traversei port tampon.
vezi şi http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?n … mp;start=0


Aşa că am inceput a cauta în troace….

http://i128.photobucket.com/albums/p184/pdi1955/ATELIER/BR%2089%207462%20Flm/100_47391.jpg

Cea care s-a dovedit a fi corespunzătoare ca înălţime, a fost tooot o piesă de la bunul şi vechiul PIKO!

http://i128.photobucket.com/albums/p184/pdi1955/ATELIER/BR%2089%207462%20Flm/100_4720.jpg

Cu mărirea diametrului găurii de prindere a cuplei originale şi modificarea piesei PIKO ca să intre în spaţiul din şasiu, treaba se rezolva imediat…dar cupla ar fi ieşit prea mult în afară faţă de tampoane. Aşa că am ovalizat gaura, ducând cupla mai în spate… şi aşa, fără să vreau (aiurea!) m-am ales şi cu o mecanică de cuplă scurtă (KKK, tot pentru cunoscători).
Chestia era că trebuia ţinută pe poziţie lamela elastică, deci am conceput o piesă în formă de “T” .

http://i128.photobucket.com/albums/p184/pdi1955/ATELIER/BR%2089%207462%20Flm/100_47251.jpg

Imaginea arată un stadiu “tehnologic”, rezultatul fiind:

http://i128.photobucket.com/albums/p184/pdi1955/ATELIER/BR%2089%207462%20Flm/100_47321.jpg

http://i128.photobucket.com/albums/p184/pdi1955/ATELIER/BR%2089%207462%20Flm/100_47441.jpg

http://i128.photobucket.com/albums/p184/pdi1955/ATELIER/BR%2089%207462%20Flm/100_47471.jpg

PROBENFAHRT ! (sau magia prin care locomotiva îşi trage propriul şasiu !)

http://i128.photobucket.com/albums/p184/pdi1955/ATELIER/BR%2089%207462%20Flm/100_47341.jpg

Ei, arata altfel !

Acum urmează cosmetizarea carcasei… asta însă deja s-a mai vazut

http://i128.photobucket.com/albums/p184/pdi1955/ATELIER/BR%2089%207462%20Flm/100_4752.jpg

Cum giogla are inscripţiile cam şterse, urmează achiziţionarea de la Gassner a unui set D230, în felul asta putând să-mi DRG-izez şi BR89.2 PIKO (vechitura cu o carcasă muuult mai bine realizată decat cea din noua producţie), şi ultima achiziţie, dar şi struţocămila de mai jos (după revopsire)…

http://i128.photobucket.com/albums/p184/pdi1955/ATELIER/BR%2089%207462%20Flm/DSC_03641.jpg

Amatori de Ep.I, nu vă bucuraţi, e o făcătură, dacă numarul de fabricaţie sau schild-ul de fabrică nu va spune nimic, T12 (BR74) de pe marchiză e « abstract » de-a dreptul !

Offline

 
  • Index
  •  » Atelier
  •  » Imbunatatiri BR 89.70 (T3) Fleischmann

Antet forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB