Trenuleţe pentru toţi :: TRENnet

Forumul pasionaţilor de trenuleţe

Neautentificat.

#1 27.08.2009 00:02:45

LDH
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 17.08.2006
Mesaje: 848
Site web

Vagoane DIMITROV

Prin bunavointa colegului nostru de suferinta modelistica Daniel Moisa fotografii cu un model la scara si planurile vagonului.

Mai intai o realizare la scara 1:120 a lui Szeles Joszef din Sf. Gheorghe

http://i197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/Dimitrov-Szeles10.jpg?

http://i197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/Dimitrov-Szeles9.jpg?t=1192396872

http://i197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/Dimitrov-Szeles7.jpg?t=1192396918

http://i197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/Dimitrov-Szeles6.jpg?t=1192397030

http://i197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/Dimitrov-Szeles5.jpg?t=1192397102

http://i197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/Dimitrov-Szeles1.jpg?t=1192397279


Tote cele bune,
LDH
"Microcentrala electrica"  in Modelism Feroviar

Offline

 

#2 27.08.2009 00:03:57

LDH
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 17.08.2006
Mesaje: 848
Site web

Re: Vagoane DIMITROV

Mentionez ca “fisa tehnica” ce urmeaza este primita de la un prieten si-i multumesc pentru amabilitate.

Caracteristici tehnice:

Dimensiuni exterioare:

-Ecartamentul.................................................................1435 mm
-Gabarit.........................................................................U.I.C.
-Lungimea vagonului intre fetele tampoanelor...................20784 mm
-Lungimea cutiei.............................................................19484 mm
-Distanta intre pivoti.......................................................13780 mm
-Latimea exterioara a cutiei...............................................2967 mm
-Inaltimea maxima a vagonului..........................................3948 mm
-Ampatamentul boghiului...................................................3000 mm
-Tara vagonului.................................................................33 t
-Sarcina utila.....................................................................14 t
-Viteza maxima.................................................................100 km/h
-Raza minima de inscriere in curba:
pe linie curenta............150 m
pe linie de garaj............80 m


Dimensiuni interioare:

-Latimea interioara a cutiei....................................2794 mm
-Latimea coridorului lateral......................................762 mm
-Inaltimea podelei de nivelul sinei...........................1238 mm
-Dimensiunile ferestrei..........................................940x1000 mm
-Amplasarea locurilor in compartimente(pe banca)......4+4
-Latimea compartimentelor.....................................2012 mm
-Lungimea compartimentelor...................................1650 mm
-Numarul compartimentelor.....................................9
-Numarul locurilor pe banci......................................72
-Numarul cabinelor WC............................................2

Generalitati
Corespunde partial prescriptiilor RIC. Este destinat traficului de calatori pe linii interne.
Constructie:
Constructie complet metalica, sudata, material OL38.
Carcasa autoportanta, formata din: sasiu, pereti laterali, frontali si acoperis, constitue structura de rezistenta.
Prin modificarea partilor frontale, sasiul permite montarea ulterioara a cuplei automate.
Imbracamintea exterioara a cutiei din tabla renurata groasa de 2 mm la pereti si 1,5 mm la acoperis.
Scheletul cutiei din profile laminate, fier cornier cu grosimea de 4 mm.
Imbracamintea interioara din placaj de 5 mm grosime.
Peretii despartitori dintre compartimente din placaj de 18 mm grosime.
Izolatia cutiei dintr-un strat izolant fonic "spray" aplicat pe carcasa metalica, un strat izolant termic de grosime 25 mm "Alfol" aplicat pe imbracamintea interioara, un strat de are la mijloc. Grosimea peretilor laterali 64 mm, a peretilor frontali 80 mm.
Planseul din tabla ondulata umpluta cu mortar de pluta si bitumen, izolatie de pluta de 10 mm grosime, placaj de 10 mm grosime, linoleum de 3 mm grosime. Grosimea totala a planseului 48 mm.
Ferestre mobile, glisante, dintr-o singura bucata, cu geam securit simplu si rama de alama la compartimente si ferestre din 2 bucati, cu partea inferioara fixa si partea superioara rabatabila la cabinele WC.
Patru usi de urcare la capetele vagonului cu deschidere spre interior. Latimea libera 705 mm. Usi glisante la compartimente si peronul frontal. Usi batante la culoar si cabina WC.
Burdufuri de cauciu pe schelet prelungitor si punti de intercomunicatie unificate.
Aparat de tractiune cu arc volut.
Tampoane cilindrice cu arcuri volute.
Aparat de rulare:
Boghiuri "Gorlitz" tip usor, constructie sudata, material OL38.
Osii montate cu diametrul cercurilor de rulare 1000 mm.
Cutii de unsoare cu rulmenti 120x240x80 cu role cilindrice, sau role butoi, sau pe cuzineti.
Suspensie primara si secundara cu arcuri in foi si arcuri elicoidale cu tragatori. Roata pentru curea de transmisie si suport pentru dinam la unul din boghiuri.


Frina:
Frina automata cu are comprimat, tip HIKPI, cilindru de frina de 14", regulator SAB DA2-600, schimbator de regim marfa-persoane.
Frina de mina cu roti dintate, manevrabila de pe peronul frontal al vagonului.

Incalzirea:
Instalatia de incalzire cu abur de joasa presiune sistem Fiedmann, corpuri de incalzire amplasate sub banci. Conducta de trecere electrica de 1500 si 3000 V.

Iluminatul electric:
Instalatie de iluminat electrica de 24 V, corpuri de iluminat incandescent.
Generator de curent tip Dick de 2,1 kw, transmisie prin curea.
Baterie de acumulatori tip Pantzer capacitate de 220 Ah.

Livrare:
Uzina executanta Uzina de vagoane Arad.
Livrare incepind cu anul 1943. (Anul se pare ca este gresit)

Cu ocazia reparatiilor capitale vagoanele vor fi modificate pentru a primi cupla automata, se va reamenaja interiorul cutiei cu 3 compartimente a 24 locuri fiecare, cu culoar central.
Se va introduce instalatie de incalzire cu abur de inalta presiune.
Izolatia cutiei se va face cu polistiren expandat ignifugat. Interiorul cutiei se va captusi cu melamina. Se vor introduce aparate de ciocnire cu inele de frictiune si aparat de tractiune discontinuu, unificate U.I.C. Port bagagajele se vor executa in 2 variante: longitudinal sau transversal.

Nr.de inregistrare in parc: de la 00-53-2920001-7 pana la 00-53-2920822-6

Dupa reamenajare nr. de inregistrare in parc se va modifica in consecinta.


Tote cele bune,
LDH
"Microcentrala electrica"  in Modelism Feroviar

Offline

 

#3 27.08.2009 00:04:59

LDH
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 17.08.2006
Mesaje: 848
Site web

Re: Vagoane DIMITROV

Toate schitele care urmeaza sunt primite de la Daniel Moisa si publicate cu acordul sau

Clik pe ele ca sa fie la rezolutie maxima

http://s197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/th_IMGdimitrov-2.jpg

http://s197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/th_IMG-dimitrov.jpg        http://s197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/th_IMGdimitrov5.jpg        http://s197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/th_IMGdimitrov4.jpg

Copiile dupa o copie a unei copii foarte copiate  :grin:

http://s197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/th_IMG_9447.jpg     http://s197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/th_IMG_9448.jpg     http://s197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/th_IMG_9449.jpg     http://s197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/th_IMG_9452.jpg

http://s197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/th_IMG_9453.jpg     http://s197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/th_IMG_9454.jpg

Se poate face o macheta avand toate aceste date?


Tote cele bune,
LDH
"Microcentrala electrica"  in Modelism Feroviar

Offline

 

#4 27.08.2009 00:06:45

LDH
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 17.08.2006
Mesaje: 848
Site web

Re: Vagoane DIMITROV

Ultimele

http://s197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/th_Detaliu3.jpg

O schita cu structura de rezistenta a acoperisului

http://s197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/th_Detaliu2.jpg

Ultimele necunoscute: scara si dimensiuni ferestre, compartimente etc, nu mai sunt necunoscute tot datorita documentatiei furnizate de catre Danile, o mina de aur pe tema "Dimitroavelor"

http://s197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/th_Detaliu1.jpg  http://s197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/th_desenDimitrov3.jpg

http://s197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/th_desenDimitrov4.jpg      http://s197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/th_desenDimitrov5.jpg      http://s197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/th_desenDimitrov6.jpg      http://s197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/th_desenDimitrov7.jpg

http://s197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/th_desenDimitrov8.jpg     http://s197.photobucket.com/albums/aa283/Doru_photos/Proiectare/th_desenDimitrov8_0001.jpg

Banuiesc ca nu mai trebuie descris ce reprezinta fiecare desen?

Fotografii cu vagonul se gasesc pe internet si Gogu este de mare ajutor.

http://www.bahnbilder.de/name/galerie/k … wagen.html

Spoor la modelit!


Tote cele bune,
LDH
"Microcentrala electrica"  in Modelism Feroviar

Offline

 

Antet forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB