Trenuleţe pentru toţi :: TRENnet

Forumul pasionaţilor de trenuleţe

Neautentificat.

#111 06.10.2008 12:06:40

alin
Membru
Înregistrat: 19.07.2008
Mesaje: 47

Re: 01. NapierDeltic

ce sa zic?arata grozav ce ai facut pe acolo.Daca vrei o carcoteala, trebuie sa faci ceva cu ramale de ferestre, pt ca is sub valoarea ansamblului.si nu uita de gaura din tavan pentru trapa.

Offline

 

#112 06.11.2008 23:52:41

NapierDeltic
Membru
Înregistrat: 13.07.2008
Mesaje: 51

Re: 01. NapierDeltic

Salutari tuturor!
Din nefericire de ceva timp am schimbat serviciul; sau mai precis am schimbat locatia.
Mi-a fost imposibil sa mai lucrez la LDM si pentru un timp si sa comunic prin net.
Acum e pe rezolvate! Si sper ca cat de curand sa reiau lucrul la mica "dieseloasa", nu de dragul concursului ci de dragul ei si din placerea de a o vedea terminata.
Voi continua atunci serialul de pe Trennet.
Vreau sa spun ca-i apreciez foarte mult pe cei care si-au prezentat realizarile pe sit si ca le gasesc remarcabile. Felicitari si lui Tudor si lui Cristi ca s/au tinut tari pe pozitii.
Dar in primul rand apreciez realizarea lui Alin, care pe langa tehnicile moderne de prelucrare ale materialelor, si-a pus in valoare modelul - asa cum insusi spunea - prin talent, migala si gandire inginereasca. Si rezultatul e pe masura efortului depus. Bucuria mea este si va fi atunci cand vom putea sta alaturi- de la egal la egal
- cu modelistii celorlalte tari cu traditie (Germania, Polonia, Franta, Cehia....ca sa numesc doar cateva).
Felicitari participantilor, FELICITARI castigatorilor!!!!
Raman evident in cursa pentru concursurile urmatoare - ca, vorba ardeleanului- Baciu Iancu n-o muritu; num-o-tara-o hodinitu smile
Toate cele bune!

Offline

 

#113 07.11.2008 13:05:07

tudor
Membru
Înregistrat: 20.01.2007
Mesaje: 7

Re: 01. NapierDeltic

Servus Napier si bine ai revenit.Multumesc,si asteptam sa termini si tu lucrarea caci sigur va iesi ceva frumos:)Acum ca totul sa rezolvat ai timp sa revii la normal si sa reiei de unde ai ramas.

    Toate cele bune!

Offline

 

#114 16.12.2008 22:06:27

NapierDeltic
Membru
Înregistrat: 13.07.2008
Mesaje: 51

Re: 01. NapierDeltic

Pentru cei care mai asteptau cate un semn de la mine......
A trecut ceva timp de la ultima "editie" si nu pot sa ma laud cu prea multe. Timpul e mult mai limitat decat mi-s dori.
In primul rand, desi nu pare a-i fi aici locul, ma laud cu o achizitie:DB / V20   -   Lima.
De ce? In primul rand pentru ca o data cu LDM-ul m-a prins febra "manevrantelor". O mica locomotiva -diesel in particular - poate fi foarte bine inceputul unei garnituri pe un traseu montan: cu 1-2 vagoane de pasageri pe osii (cum veti vedea de altfel) si tot atatea platforme de busteni reprezinta o garnitura credibila si potrivita pentru curbe stranse printre vaile muntilor smile .
Si in al doilea rand, cand am vazut-o m-a surprins asemanarea cu LDM-ul. Desi sunt relativ departe ca alura, se vede ca apartin aceleiasi epoci si aceleiasi scoli de proiectare. Asa ca imi ofera multe idei relativ la solutiile de finalizare/finisare- mai ales ca sunt la partea respectiva- destul de delicata....

http://i267.photobucket.com/albums/ii311/mastacm/DSCF1193.jpg
http://i267.photobucket.com/albums/ii311/mastacm/DSCF1195.jpg

Revenind la mica malaxa, ce am facut in timpul scurs au fost lagarele osiilor si un frem interior; un frem interior destinat sa sustina toata partea mecanica si care la nevoie sa poata fi extras cu usurinta pentru mentenanta, modificari, etc...
Materialul de baza a fost tabla de alama de 1 mm. Nu mai insist asupra dificultatilor lucrului in alama, subliniate de multi de pe-aici; dar fiecare "diamant" are nevoie de efort pentru a ajunge la forma pe care o stim si o-ndragim, si alama nu e mai prejos. Pe scurt, pentru caroserie raman la tabla de fier zincata, mult mai usor de lipit ; in timp ce pentru piesele cu sectiune mai mare  (desi s-ar putea sa-mi schimb parerea) si pentru lagare in special, alama este excelenta (fara  a mai pomeni de piesele decupate/gravate chimic, de orice grosime).
Confectionarea nu a pus atatea probleme cat masuratorile pentru aliniamentul osiilor (avand in vedere ca imi doresc o actionare prin biele) si dificultatile la lipire. Un sfat - pe care electronistii il stiu ; daca vrei sa protejezi o lipitura apropiata de locul in care lucrezi cu cositor, acopera respectiva lipitura cu o carpa(servetel) muiata in apa. Desi va fura destula caldura de la letcon, nu o sa ai surpriza ca constructia sa se naruie ca un castel din carti de joc (ceea ce am mai patit; ca, de....graba....).
Deci...primele realizate au fost lagarele: trasare, taiere, gaurire.
Acestea se vor potrivi in locasele de lagar ale fremului original - imitand partial suspensia:

http://i267.photobucket.com/albums/ii311/mastacm/DSCF1114.jpg
http://i267.photobucket.com/albums/ii311/mastacm/DSCF1118.jpg

Au urmat lonjeroanele fremului interior, pe care au fost lipite lagarele.

http://i267.photobucket.com/albums/ii311/mastacm/DSCF1189.jpg

Iar apoi traversele care leaga lonjeroanele; doua frontale si una mediana - care are si rol de suport pentru motor.

http://i267.photobucket.com/albums/ii311/mastacm/DSCF1201.jpg

http://i267.photobucket.com/albums/ii311/mastacm/DSCF1205.jpg

http://i267.photobucket.com/albums/ii311/mastacm/DSCF1215.jpg

Si uite si tractorasul smile sau - cum s-ar spune - inima locotractorului :

http://i267.photobucket.com/albums/ii311/mastacm/DSCF1217.jpg

http://i267.photobucket.com/albums/ii311/mastacm/DSCF1226.jpg

A urmat asamblarea celor doua fremuri; totul condimentat cu multe verificari si pasuiri de piese....:
Iata rezultatul:

http://i267.photobucket.com/albums/ii311/mastacm/DSCF1263.jpg

E un moment important, caci e prima data cand LDM-ul ruleaza cu adevarat pe propriile roti!
...................................
In paralel am continuat testele pentru alte subansamble; de exemplu bielele. Se pare ca dupa diverse incercari am ajuns la o forma finala. Desi nu "VHQ" wink  o consider acceptabila (e vorba de santul median care o face sa arate ca o piesa forjata-profil de rezistenta). Cum spuneam, dupa multe incercari nesatisfacatoare, am ajuns la o metoda mult mai putin tehnicista, si anume saparea santului cu un obiect ascutit. Pe scurt, pe placa de alama care va reprezenta biela se fixeaza o rigla de ghidaj (dintr-un otel dur - de preferinta; eu am folosit chiar o rigla din inox) si se "rascheteaza" materialul bielei cu un varf ascutit, de latime potrivita. Personal am utilizat o surubelnita dreapta.
Poza nu e de foarte mare calitate, dar m-am declarat destul de satisfacut de rezultat pentru a trece mai departe,adica la trasarea si decuparea conturului bielei:

http://i267.photobucket.com/albums/ii311/mastacm/DSCF1229.jpg

Astea fiind zise, va dau intalnire la urmatoarea partida de Malaxat, care - cine stie cand va fi? -dar sa fim optimisti....
Cele bune si Sarbatori Fericite!

Editat ultima oară de NapierDeltic (16.12.2008 22:36:42)

Offline

 

#115 17.12.2008 00:20:14

LDH
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 17.08.2006
Mesaje: 848
Site web

Re: 01. NapierDeltic

Alooooo!!! Domnuuuu!!!!

Dupa primele randuri chiar credeam ca ai abandonat LDM-ul dar pana la urma am rasuflat usurat ca, vaz io, nu l-ai abandonat.

Acuma, cu asemanarea cam stii cum este. Pana la un punct ca de acolo in colo este alta treaba.

Multamim frumos pentru urari si iti transmitem aceleasi ganduri bune.

Poate totusi nu scrii chiar dupa revelion


Tote cele bune,
LDH
"Microcentrala electrica"  in Modelism Feroviar

Offline

 

#116 19.12.2008 21:47:04

cosmin78
Membru
Locaţie: Porto
Înregistrat: 22.07.2007
Mesaje: 72

Re: 01. NapierDeltic

gata,ne abandonasi in suspans?
Sarbatori fericite si sanatate!

Offline

 

Antet forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB