Trenuleţe pentru toţi :: TRENnet

Forumul pasionaţilor de trenuleţe

Neautentificat.

#51 12.12.2010 10:19:00

LDH
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 17.08.2006
Mesaje: 848
Site web

Re: Cap de linie CFR

teo_magdici a scris:

@Mecanno & LDH: Multumiri pentru aprecieri;lucru mai e mult de facut la opritorul de cale, am sa ascund cablurile, dar intrebarea mea est urmatoarea: despre ce tampoane usoare spuneti, ca eu sunt cam nepregatit cand vine vorba de elementelea astea minuscule: din acestea, sau din acestea?

http://www.trennet.ro/products/normal/ph56081-1.jpg


Tote cele bune,
LDH
"Microcentrala electrica"  in Modelism Feroviar

Offline

 

#52 26.12.2010 21:09:47

mecanno
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 27.08.2009
Mesaje: 55

Re: Cap de linie CFR

La multi ani .
Spre rusinea mea nu am mai scris demult pe acest forum, dar precum a scris (pe alt forum) un bun prieten si amic am sa ma retrag usor spre forumurile pe care se discuta despre machetarie.
Referitor la capul de linie cfr. Nu are rost sa fac o istorie a acestuia pentru ca o gasiti in paginile anterioare, dar o sa discutam despre executia lui.
Pe un alt topic s-a pus intrebarea : cum se indoaie linia de cale ferata?
Primul lucru care trebuie facut indiferent de producatorul de sina (dupa extragerea profilului "I" din "traverse") trebuie neaparat decalita.
Personal am lucrat cu sina flexibila Piko:
http://www.trennet.ro/produs/54
Am avut posibilitatea ca toata lungimea de 940 mm sa o decalesc astfel:
Sina a fost "suspendata" prinsa cu un patent de un cap apoi cu o lampa cu butelie de gaz (ATENTIE PERICOL DE INCENDIU sau de ARSURI ) an inrosit sina de sus in jos. Racirea sinei s-a facut "natural".
Sub nici o forma nu se raceste cu apa sau ulei.
Dupa aproximativ 15 minute sina era "la temperatura camerei".
Am debitat cu traforajul (ATENTIE sunt necesare panze de traforaj Nr.0)bucati din ea la lungimea de 100 mm
Indoirea sub un anume ungi se face destul de usor: se traforeaza "ciuperca" liniei pina la talpa (linia rosie):

http://i829.photobucket.com/albums/zz216/mecanno/sina.gif

Desigur ca va fi greu de tinut linia.

Pentru roluirea sinei este mai greu.
In momentul in care incerci sa o roluiesti pe un cilindru apare efectul de "rasucire".
Ca sa contracarezi acest efect iata un sfat:
prinde  3 saibe intre ele (cea din centru trebuie sa fie mai mica in diametru si sa aiba grosimea de 2 mm)
Sfat neRECOMANDAT "dispozitivul" se poate face si cu trei monezi: 2 de 50 bani si una de 10 bani lipite intre ele cu super glue (ATENTIE degradarea su deteliorarea "banilor" se pedepseste conform legilor in vigoare).

Spoor si astept ceva vesti de la voi.
Cu stima si respect.
Mecanno

Editat ultima oară de mecanno (26.12.2010 21:12:36)


Semnale, macazuri, vagoane si fum;
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana,
Si trenul, navalnic, s-asterne la drum.
IN TREN de George Toparceanu

Offline

 

#53 26.12.2010 21:38:50

LDH
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 17.08.2006
Mesaje: 848
Site web

Re: Cap de linie CFR

Buna mecanno,

Foarte interesanta prezentarea

Felicitari!


Tote cele bune,
LDH
"Microcentrala electrica"  in Modelism Feroviar

Offline

 

#54 27.12.2010 11:41:32

mecanno
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 27.08.2009
Mesaje: 55

Re: Cap de linie CFR

Multumesc LDH.
Imi doresc ca macar cineva sa invete ceva si sa si faca ca de discutii (sterile) suntem satui !


Semnale, macazuri, vagoane si fum;
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana,
Si trenul, navalnic, s-asterne la drum.
IN TREN de George Toparceanu

Offline

 

#55 27.12.2010 11:45:55

LDH
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 17.08.2006
Mesaje: 848
Site web

Re: Cap de linie CFR

Cu placere,

Sper si eu sa invete


Tote cele bune,
LDH
"Microcentrala electrica"  in Modelism Feroviar

Offline

 

#56 04.04.2011 21:33:47

LE5100
Membru
Locaţie: undeva in ardeal
Înregistrat: 03.04.2011
Mesaje: 6

Re: Cap de linie CFR

Frumos capat de linie , nota 10* cool


Pasionat de capete de linie tongue

Offline

 

#57 03.11.2012 06:13:31

arumugam kumar
Membru
Înregistrat: 03.11.2012
Mesaje: 1
Site web

Re: Cap de linie CFR

Cap de linie CFR:

Conform imaginii satelitare, plecam din sud, de la Gara Progresu, de-a lungul liniei galbene. Prima ramificatie rosie este ciotul de la Gara Filaret; atat era in 1870. A doua ramificatie rosie este cea dedicata metroului (in prima instanta), care trece si pe la Gara Bucuresti – Cotroceni si are doua ramificatii – traseul vechi de introducere a metroului si traseul nou, subteran, ambele accesibile exploratorilor urbani pasionati! Mai departe, linia din Militari este folosita si astazi pentru marfa, ea racordandu-se la linia de centura. Ultimul ciot cu rosu este cel de la Gara de Nord, dupa cum vom vedea in partea a doua a articolului.

Magistrala pierduta – partea I

Statia CFR Progresu, momentan scoasa din traficul de calatori datorita ruperii unui pod peste Arges, este in mod obisnuit poarta de plecare a trenurilor personale spre Giurgiu, ruta Comana. Ne aflam in sudul extrem al Bucurestiului, la marginea cartierelor Berceni si Ferentari. Astazi, trenurile rapide care ies in Bulgaria ocolesc niste kilometri pe la Videle, plecand din Gara de Nord. In mod normal, aceste trenuri circulau pe linia ferata Jilava – Comana – Giurgiu Nord, dar FARA a stationa la Progresu, aceasta fiind amplasata pe un simplu “ciot” dupa infiintarea liniei de centura – obligand la rebrusment. Dupa repararea podului peste Arges, probabil se vor pune in circulatie 3-4 perechi de trenuri personale in repatia Bucuresti-Progresu – Giurgiu (gara centrala).

Plecand de la Progresu, prima linie ferata din Bucuresti traverseaza Soseaua Giurgiului printre doua palate tiganesti imposibil de neremarcat. Pana acum cativa ani, am vazut chiar trenuri de marfa si locomotive de manevra trecand pe aici, linia fiind functionala pana la Cotroceni, unde se racorda din nou la Centura, alimentand zona industriala Trafic Greu – Militari – cum vom vedea in partea a doua. Astazi linia nu mai este practicabila, datorita ingroparii in asfalt. Mai departe, linia urmeaza fidel cateva strazi laterale ce au luat nastere ulterior – Str. Sinei si Cristian Ionescu. Traverseaza noua artera Zetarilor, “taie” Cimitirul Israelit si margineste mai apoi la vest uzina Rocarm si ea in paragina. Dupa intersectiile cu Pieptanari si Zabrauti, de-a lungul Str. Inclinata, linia noastra – vizibila si astazi pe teren – insoteste pe dupa garduri actuala Sos. Progresului, artera care a luat nastere sub denumirea de Trafic Greu exact pe aliniamentul caii ferate istorice.Thanks for forum posting very nice simple nature...............

Offline

 

Antet forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB