Trenuleţe pentru toţi :: TRENnet

Forumul pasionaţilor de trenuleţe

Neautentificat.

#21 12.10.2008 18:57:41

alin
Membru
Înregistrat: 19.07.2008
Mesaje: 47

Re: 08. Alin Nistor

Am si eu niste intrebarele si vreau sa ma sfatuiesc cu voi.
1.Inscriptionarile- spinoasa problema...cum le facem, ceva idei, propuneri?Decaluri cu alb-mai greu...Tampografia nu-i chair o chestie rentabila la 1 buc....
2.geamurile?plexit lipit direct pe interiorul cabinei?Sau folie retroproiector?
3.Bielele si transmisia?Oare e posibila realizarea unei transmisii ca in realitate, prin intermediul bielelor?Sau e utopie?Necesita superprecizie, imposibil de obtinut intr-un atelier de amator?Care ar fi impedimentele in calea unei asemenea abordari?Dar in primul rand exista in randul locomotivelor performante de serie vreuna care sa transmita miscarea la roti prin intemediul bielelor?Eu nu cunosc...
Nu stiu sa motivez cu argumente tehnice, dar sint aproape convins ca din anumite pozitii, o loco din aceasta cu transmisie prin biele nu ar porni, sau ar functiona cu smucituri si vibratii.problema o constituie si marimea ansmablului propriu zis , respectiv dificultati de masuratori, montaj, ajustari, etc...

Offline

 

#22 12.10.2008 20:16:02

LDH
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 17.08.2006
Mesaje: 848
Site web

Re: 08. Alin Nistor

1.Inscriptionarea stiu ca este o parte foarte grea a unui model realizat cu forte proprii.
Este clar ca ies din discutie decalurile si tampografia.
Ce ne mai ramane? Pai nu ne mai ramane mare lucru.
Una dintre posibilitati ar fi realizarea machetei LDM-ului 020000 CFR ce avea placi aplicate. Imprimare pe hartie, corectarea marginilor ca sa inlaturam culoarea alba si ... cam atat.
A doua ar fi scrierea directa cu marker sau rapidograf (rotring) cu tus alb pe caroserie, scriere sub lupa. Nu stiu daca este de mare precizie plus ca nu am gasit tus alb pe motov ca "nu avem cerere".
Cam astea ar fi solutiilel. Inscriptii sunt destule si probleme deosebite ar pune cele ce fac referire la revizie care poate lipsi fiind reprezentate doar patrulaterele.

Ultima si cea mai simpla optiune ar fi reprezentarea unei masini ce este in pragul casarii iar poza pusa de tine ce ne arata o imagine vazuta prin geamul masinii iar pe fundal fier vechi este sugestiva.

Indiferent de metoda aleasa, indiferent cat de stangaci sau bine vor iesi inscriptiile datorita dificultatilor relizarii lor cu mijloace proprii nu vor avea pondere in aprecierea realizarii modelului.
Este primul concurs de o asemenea anvergura si cred ca sunt in asentimentul tuturor ca mai putem derapa sau deraia de la un regulament strict.


2.Geamurile le puteti face din ce vreti si ce credeti ca este mai la indemana. Ca le montati in rama caroseriei (lipire cu adeziv pentru plastic transparent) sau pe interiorul ei depinde de gradul de detaliere la care doriti sa ajungeti.
Napier a facut usile functionale. Nu stiu daca o sa faca si interiorul si nu stiu daca o sa ne lase sa ne uitam prin usile deschise ale masinii dar sigur daca ne lasa nu poate sa lipeasca pe interiorul caroseriei folia de retroproiector, film ABS pentru vacumare sau plexi deoarece se vede urat si este obligat sa incadreze geamurile in ramele caroseriei.


3.Bielele le aveti in doua variante si am explicat in desene ca pentru o transmisie osie falsa/biela/roti, pentru a respecta realitatea, ar trebui sa cunostem unghiul facut de biela motoare (de la axa falsa cu contragreutate la rota) deoarece axa falsa si axele rotilor nu se gasesc pe aceiasi axa orizontala.
Din acest motiv am spus ca nu este un capat de tara daca biela este continua de la un capat la altul, osie falsa/roti, iar axele osiei false si ale rotilor sunt pe aceiasi orizontala. In acest caz este posibila transmiterea cuplului motor de la osia falsa la roti.
Ceeace vreau sa subliniez este ca indiferent de solutia aleasa: transmiterea cuplului de la osia falsa/contragreutate la roti sau antrenartea directa a rotilor de catre motor, osia cu pinion, nu puncteaza si nu depuncteaza concurentii. Aceasta a fost cauza pentru care v-am dat doua osii dintre care una are pinion de antrenare.

Da exista in randul modelelor performante o astfel de locomotiva dar nu la scara 1:87. Este o locomotiva Marklin ce functioneaza cu abur si, normal, antreneaza rotile printr-o biela motoare.

[img]http://forum.lokomotiv.ro/images/smiles/44.gif[/b]


Tote cele bune,
LDH
"Microcentrala electrica"  in Modelism Feroviar

Offline

 

#23 12.10.2008 22:12:34

alin
Membru
Înregistrat: 19.07.2008
Mesaje: 47

Re: 08. Alin Nistor

LDH a scris:

1...
Una dintre posibilitati ar fi realizarea machetei LDM-ului 020000 CFR ce avea placi aplicate. Imprimare pe hartie, corectarea marginilor ca sa inlaturam culoarea alba si ... cam atat.

interesant, nu stiam ca a existat si varianta cu placi aplicate, cele din poze erau inscriptionate prin vopsire.De unde scot cotele corecte, poze, textul, etc cu placile acelea aplicate?

LDH a scris:

Indiferent de metoda aleasa, indiferent cat de stangaci sau bine vor iesi inscriptiile datorita dificultatilor relizarii lor cu mijloace proprii nu vor avea pondere in aprecierea realizarii modelului.
Este primul concurs de o asemenea anvergura si cred ca sunt in asentimentul tuturor ca mai putem derapa sau deraia de la un regulament strict.

a, nici nu ma gandeam la problema cu depunctarea , in momentul de fata incerc sa fac o copie in miniatura cat mai apropiata de realitate.Asta este scopul meu principal.De aceea am anumite dubii sa nu realizez cumva un model care nu a avut in realitate aceeasi configuratie (de exemplu placi aplicate+rezervor de motorina pe capota+ bare siguranta posterioare la postul de conducere+cutare forma de placi fata spate, samd) si aici cer sa fiu corectat si atentionat.Cate poze ale LDM am vazut fiecare avea alte particularitati, diferite si de proiectul care il avem la dispozitie...de aici si nesiguranta mea in realizarea unei replici a unei anumite serii sau unui anumit exemplar.O chestiune de etica, daca vreti.

Offline

 

#24 12.10.2008 22:43:34

LDH
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 17.08.2006
Mesaje: 848
Site web

Re: 08. Alin Nistor

1. Am sa incerc sa vad daca se poate face ceva in legatura cu placile.
Pana atunci o fotografie a lui Catalin Pavel, caruia-i multumim pentru amabilitate, unde se vad placile masinii

http://forum.lokomotiv.ro/poze/ldm1.jpg

2.Undeva pe la la rubrica Concurs am scris ca ar fi bine sa va alegeti un model la care sunt cat mai multe fotografii indiferent de epoca. Daca vreti sa faceti masina din seria initiala, construite de Malaxa, atunci trebuie folosite acele fotografii. Sunt putine dar edificatoare. Ai sesizat bine faptul ca pe parcursul timpului au fost scoase sau adaugate accesorii si unele chiar au fost modificate.
Masina, in varianta cea mai apropiata de versiunea initiala construita de Malaxa, este 020.001 sau 20.001, dupa renumerotare, care a fost utilizata pe linia Buzuas - Buzias Bai si actualmente este in serviciul la depoul Timisora aproape neschimbata fata de cum a iesit din fabrica.
Proiectul care-l aveti la dispozitie are la baza masina (020) 20001 CFR


Tote cele bune,
LDH
"Microcentrala electrica"  in Modelism Feroviar

Offline

 

#25 12.10.2008 22:55:58

LDH
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 17.08.2006
Mesaje: 848
Site web

Re: 08. Alin Nistor

O mica precizare

Locomotiva din fotografie face parte NU din tr-un lot gata de expediere la CFR ci dintr-un lot ce intra intr-o noua faza de completari cu piese.
Daca va uitati bine lipsesc luminile de deasupra tampoanelor din spate, luminile din fata dar apre biela pompei de ulei, lipseste rezervorul de motorina de pe capota.


Tote cele bune,
LDH
"Microcentrala electrica"  in Modelism Feroviar

Offline

 

#26 13.10.2008 18:20:17

alin
Membru
Înregistrat: 19.07.2008
Mesaje: 47

Re: 08. Alin Nistor

legat de rezervorul de motorina am vazut ca nu toate LDM -urile il au sus pe capota!La unele (care sint in faza de functionare) nu este la vedere, nu stiu unde este montat.

Offline

 

#27 13.10.2008 22:50:34

LDH
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 17.08.2006
Mesaje: 848
Site web

Re: 08. Alin Nistor

Nici eu nu stiu sa iti spun unde este montat dar sigur cel de pe capota motorului este demontat.


Tote cele bune,
LDH
"Microcentrala electrica"  in Modelism Feroviar

Offline

 

#28 16.10.2008 10:57:30

alin
Membru
Înregistrat: 19.07.2008
Mesaje: 47

Re: 08. Alin Nistor

rezervorul  de motorina (cel putin la anumite modele) este asezat in compartimentul motor, in partea superioara, lipit de peretele frontal al postului de comanda.Ceva cote, desene am putea avea disponibile pentru postul  de comanda propriu-zis?
Se observa, cel putin la modelele care au functionat pana de curand sau inca sint in serviciu ,conducta principala  de aer foarte la vedere si urat pozata pe partea dreapta, cu un colt de la PB taiat ca sa ii faca loc.Intrebare: si la primele modele (respectiv pe care intentionez sa-l reproduc) avea acelasi traseu, sau era ceva mai tehnic asezat?Multumesc.

Offline

 

#29 16.10.2008 20:48:58

LDH
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 17.08.2006
Mesaje: 848
Site web

Re: 08. Alin Nistor

Din pacate nu am nici un fel de date legate de postul de conducere.

Era vorba sa faca cineva niste masuratori pe masina dar a ramas doar in faza de proiect

Coonducta principala de aer asa a fost si la modelele facute la Malaxa.
Nu cred ca au fost facute modificari.


Tote cele bune,
LDH
"Microcentrala electrica"  in Modelism Feroviar

Offline

 

#30 17.10.2008 18:32:39

alin
Membru
Înregistrat: 19.07.2008
Mesaje: 47

Re: 08. Alin Nistor

pana aici am ajuns, nu prea is in grafic asa cum mi-am propus.
http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_Imagine037.jpg http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_DSCN5787.jpg http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_DSCN5786.jpg http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_DSCN5780.jpg

Offline

 

Antet forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB