Trenuleţe pentru toţi :: TRENnet

Forumul pasionaţilor de trenuleţe

Neautentificat.

#11 09.10.2008 21:45:58

alin
Membru
Înregistrat: 19.07.2008
Mesaje: 47

Re: 08. Alin Nistor

pentru ca mi-am facut un plan scris cu etape de lucru (sper sa le si pot urma) pot sa identific cateva probleme spinoase.De ex, as avea un motor mic care poate s-ar preta la motorizare, dar el functioneaza la 4.5 v, iar decodorul va fi unul obisnuit.acum la electronica nu ma pricep mai mult decat sa lipesc fire  neutral .pot folosi un decodor  care functioneaza la 16 V si un motor de 4.5 , sau sint conditionat sa gasesc neaparat un motor de 16v...?

Offline

 

#12 09.10.2008 21:55:05

LDH
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 17.08.2006
Mesaje: 848
Site web

Re: 08. Alin Nistor

Ei, aici chiar ca m-ai inchis
Daca in cazul unui motor ce functioneaza la o tensiune mai mica de 12 V se poate inseria cu el o rezistenta sau un bec astfel incat sa ai o cadere de tensiune si motorul sa functioneze in parametri normali fara sa se arda, in cazul decodorului nu stiu ce sa zic


Tote cele bune,
LDH
"Microcentrala electrica"  in Modelism Feroviar

Offline

 

#13 09.10.2008 23:41:05

NapierDeltic
Membru
Înregistrat: 13.07.2008
Mesaje: 51

Re: 08. Alin Nistor

Bucuros de cele prezentate  smile!
Daca ar fi o remarca - care e si una referitoare la cautarile personale - e aceea ca modelul tablei striate (desi mult mai bun ca-n cazul meu) nu e intru totul satisfacator. Chestiunea inca ramane deschisa! Probabil doar freza (una profesionala) va rezolva problema unghiurilor ascutite fara raze de racordare! (si asta pe un negativ!?) Dar trebuie sa admit ca arata credibil si asta-i scopul pe care si eu il urmaresc in modelism!
Si pentru ca ma bucur sa raspund pe postul tau big_smile vreau sa spun ca apreciez mult cele prezentate pana acum si astept sa vina si continuarea, tot la nivelul pe care  evident il vizezi!
  Later edit; pozele sunt excelente si vin sa completeze in mod fericit dosarul fotografic al LDM-ului . Felicitari!

Editat ultima oară de NapierDeltic (10.10.2008 08:23:06)

Offline

 

#14 11.10.2008 01:34:45

alin
Membru
Înregistrat: 19.07.2008
Mesaje: 47

Re: 08. Alin Nistor

asta era si parerea mea despre tabla striata, modelul nu era la scara, striatiile erau mari si nu potrivesc prea bine.Asa ca in a doua tura de piese a intrat si o noua PB, cu striatiile micsorate cu 60 %, si care cam corespund scarii reale, masurate pe o fotografie .Modelul este deosebit de fin si de credibil ochiului, prima varianta pare grosolana rau in comparatie.
piesele necesita totusi multe prelucrri de slefuire si corectie a muchiilor, lustruire, etc. Asa ca dupa prelucrarea primara a pieselor am trecut la ansambalrea sasiului.Desi pare simplu, este o lucrare migaloasa , cu dificultati cauzate de pozitionarea corecta apieselor, pana la lipirea lor definitiva.am incercat multe metode si am dezlipit de mai multe ori piesele pana cand m-am declarat multumit.Alama este un material frumos dar are niste particularitati deosebite fata  de otel.Caldura "fuge" mult mai repede in toata masa unei piese, amentintand lipirile invecinate.Tot asa de repede se si raceste in schimb.Se poate lua in mana dupa cc 3 secunde, lucru imposibil in cazul pieselor similare de otel care necesita mult mai mult.Deci in cateva secunde trece de la temperatura de 300-320 grd la o temperatura nepericuloasa manevrarii.
Pentru ca este structura de baza a locomotivei am procedat la masuratori dese si repetate cu sublerul , vinclul si compasul, ca sa ma asigur de o geometrie corecta.
http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_1.jpg http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_2.jpg http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_3.jpg http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_4.jpg http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_5.jpg http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_7.jpg http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_8.jpg http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_9.jpg http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_10.jpg
Later edit: am uitat sa justific prezenta celor doua profile dreptunghiulare de pe fiecare placa fata-spate.In pozele masinii mari se vad asemnea repere metalice, de intarire, solidare cu sasiul si independente de tamponul propriu zis, care poseda si el acelasi reper.

Editat ultima oară de alin (11.10.2008 01:49:13)

Offline

 

#15 11.10.2008 06:40:12

NapierDeltic
Membru
Înregistrat: 13.07.2008
Mesaje: 51

Re: 08. Alin Nistor

Pacat ca nu gasesc iconita cu aplauzele -pe deplin meritate!
Tot ce pot spune este "vreau sa vad mai departe"!!!
O parere pentru materialul utilizat (inclusiv  ca si grosime) : foarte placut la modelit big_smile
Si fotodecupajul e o metoda care face toti banii!
Da, contraplacile pentru tampoane sunt acolo. Ba chiar, dupa unele poze, pare ca placa de fixare a tamponului insusi se ridica putin mai sus fata de placa de baza a masinii!
Later edit: ca explic motivul pentru care decupajul PB la mine merge aproape din cap in cap; cabina are o podea din lemn, situata ceva mai sus fata de PB "(fara procesor) "  big_smile big_smile big_smile.   Castig astfel putin spatiu pentru transmisia - care nici nu este definita inca 100 %.
Vant din pupa!

Editat ultima oară de NapierDeltic (11.10.2008 06:59:32)

Offline

 

#16 11.10.2008 09:00:13

LDH
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 17.08.2006
Mesaje: 848
Site web

Re: 08. Alin Nistor

Servus!

Ei, asa mai venim de acasahttp://forum.lokomotiv.ro/images/smiles/04.gif

Nu pot spune deacat ... sunt foarte incantat de ce vad si ma bucur foarte mult ca Alin a inceput sa puna "povestea" construirii LDM-ului si, evident, http://forum.lokomotiv.ro/images/smiles/35.gif

Placa frontala!

Placa de capat a sasiului este mai sus sau mai jos in functie de cat de indoita este PB. De ce spun asta? Spun deoarece apa ce se aduna pe partea din fata sau spate a locomotivei trebuie sa se scurga foarte repede. In cazul in care placa este mai sus nu se intampla fenomenul mai ales ca avem tabla striata si sigur zona care rugineste prima este "imbinarea" PB/placa frontalahttp://forum.lokomotiv.ro/images/smiles/icon_wink.gif

Masuratorile trebuie facute iar daca o cota este diferita de cele initiale trebuie tinut cont de asta daca nu se face rectificarea.

Spoor si asteptam continuarea

http://forum.lokomotiv.ro/images/smiles/44.gif

Editat ultima oară de LDH (11.10.2008 09:01:35)


Tote cele bune,
LDH
"Microcentrala electrica"  in Modelism Feroviar

Offline

 

#17 11.10.2008 16:40:33

alin
Membru
Înregistrat: 19.07.2008
Mesaje: 47

Re: 08. Alin Nistor

1.O piesa mica cu batai de cap mari de tot: masca radiatorului.Din pacate poza cu piesa initiala nu a iesit deloc (am in schimb desenul facut in acad, ramas insa la Cluj...).Am pornit de la o piesa rectangulara de alama, la care i-am decupat din interior un dreptunghi mai mic, rezultant un soi de chenar (impropriu denumit).Am indoit marginile cu 90 grd (practic am executat niste faltuiri) atat pe exteriorul piesei cat si pe interior, rezultand o piesa de o anumita grosime (cat este practic adancimea mastii prorpiu zise.A, si inainte de practicarea indoirilor am dat 20 de gauri necesare sustineri celor 10 bare.Barele sint executate din profil de alama cu sectiune rotunda, diametru de 0.6 mm.Gaurile le-am dat cu portburgiul, dupa ce in prealabil le-am insemnat cu un zgarieci si le-am punctat cu un ac de masina de cusut. Colturile de sus sint umplute cu cositor si slefuite pana la obtinerea curburilor necesare.Am acordat atentie mare acestei piese intrucat este un element vizual distinctiv pt LDM.Mai greu de executat au fost cele doua bare dinpre exterior, pentru ca am vrut cu orice pret sa aiba aceeasi pozitie ca la masina reala -la o distanta mult mai mica decat restul barelor intre ele.
2.Capota am indoit-o dupa profilul mastii, folosind cu zgarcenie cositor, si lipind doar dinspre interior, ca sa am in final acel sant de delimitare intre piese.Tentatia a fost sa-i trag rapid o lipitura pe exterior, dar disparea linia de imbinare.Inainte de indoire am lasat capota mai lunga, ca sa o pot manevra mai usor, dupa care am indoit-o cu 90 de grade si am taiat-o cu freza grosier, dupa care am slefuit pret de doua cafele pana cand a rezultat acel lacrimar (oare cum s-o fi denumind mai tehnic? ` don`t know...)care impiedica apa sa se prelinga inspre interiorul usilor/compartimentul motor).
3.Structura capotei am facut-o din cornier de alama de 2x2x0.4.In partea din spate am lipit 2 tiranti verticali si unul orizontal pana la definitivarea ansamblului, urmand ca dupa lipirea capota-post conducere sa renunt la ei.Forma de S m-a ajutat pt fine-tunningul paralelismului (am si eu piticii mei)
http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_1-1.jpg http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_2-1.jpg http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/th_3-1.jpg

Editat ultima oară de alin (11.10.2008 16:42:16)

Offline

 

#18 11.10.2008 23:50:30

LDH
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 17.08.2006
Mesaje: 848
Site web

Re: 08. Alin Nistor

Mda, exista o problema

Nu ai fotografiat capota motorului pe PB.
Schimbi designul caroseriei si ramane cutia de chibrite intre capota si PB? http://forum.lokomotiv.ro/images/smiles/04.gif


Tote cele bune,
LDH
"Microcentrala electrica"  in Modelism Feroviar

Offline

 

#19 12.10.2008 17:52:45

LDH
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 17.08.2006
Mesaje: 848
Site web

Re: 08. Alin Nistor

Buna Alin,

Poti povesti ceva despre realizarea niturilor pe placile frontale?

Multumesc


Tote cele bune,
LDH
"Microcentrala electrica"  in Modelism Feroviar

Offline

 

#20 12.10.2008 18:37:02

alin
Membru
Înregistrat: 19.07.2008
Mesaje: 47

Re: 08. Alin Nistor

placile frontale sint realizate prin fotodecupare.Nu cunosc foarte multe detalii despre sculele care au realizat piesele, decat ca sint scule profesionale care prelucreaza cablaje electronice si ca in general ele "stiu" sa corodeze doar zecimi de mm in adancime (adica grosimea foitei de cupru de pe respectivele placi care parca este ceva de genul 0.01mm?), si putand in schimb sa prelucreze grosimi ale traseului incredibil de subtiri- 0.05 mm!.Probabil acesta este si motivul pentru care orice reper executat a fost plin  de bavuri pe margini, necesitand polizare/slefuire.Eu am pregatit un proiect printat pe hartie, la scara 4:1.
later edit: stiu ca spre deosebire de alte tehnici de fotodecupare, respectiva firma foloseste pentru impresionarea materialului fotosensibil tehnologie digitala, un fel de scaner care sesibilizeaza materialul fotosensibil, chestiune care ii confera precizie si productivitate marita.

Editat ultima oară de alin (12.10.2008 18:46:31)

Offline

 

Antet forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB