Trenuleţe pentru toţi :: TRENnet

Forumul pasionaţilor de trenuleţe

Neautentificat.

#1 14.07.2008 18:05:02

LDH
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 17.08.2006
Mesaje: 848
Site web

01. NapierDeltic

In primul rand multumim ca te-ai inscris in concurs

Pe aceasta pagina te asteptam cu placere sa ne descrii etapele realizarii modelului, greutatile pe care le-ai intampinat, solutiile pe care le-ai gasit pentru depasirea lor si tot ce crezi ca este de folos celorlati modelisti ce doresc sa realizeze acest model.

Iti uram bafta si spor!


Tote cele bune,
LDH
"Microcentrala electrica"  in Modelism Feroviar

Offline

 

#2 14.07.2008 18:43:27

NapierDeltic
Membru
Înregistrat: 13.07.2008
Mesaje: 51

Re: 01. NapierDeltic

Multumesc celor angrenati (evit sa folosesc "tutulor" - desi in intentie este!) pentru initierea acestui concurs.
Sper sa ma arat demn de participare, chiar daca nu voi fi pe unul din locurile fruntase.

Felicitari Modelismului Romanesc, cel mai castigat din aceasta intrecere!

Offline

 

#3 05.08.2008 01:47:30

NapierDeltic
Membru
Înregistrat: 13.07.2008
Mesaje: 51

Re: 01. NapierDeltic

Salutari tuturor!

De-aici incepe, pentru mine, povestea constructiei LDM Malaxa.
In primul rand, am cautat un motor potrivit. Asta pentru ca modelul ofera putin spatiu interior.

Prima generatie de motoare luate in considerare, provenite de la jucarii, casetofoane "walkman" etc:
http://i267.photobucket.com/albums/ii311/mastacm/DSCF0322.jpg

Acestea sau dovedit a nu satisface dezideratul spatiului ocupat redus.
A doua generatie de motorizare, donatorul fiind un mini racing car:
http://i267.photobucket.com/albums/ii311/mastacm/DSCF0326.jpg

Ocupa un volum redus, si scoate multi"cai putere", asa ca a ramas decizia fina ( deocamdata - va exista oare si o a treia generatie?)
Pentru executia corpului locomotivei m-am decis la varianta constructiei metalice. Am adunat toate materialele disponibile. La unele componente am 2 sau chiar 3 optiuni alternative. ma voi decide la momemtul potrivit. Iata materialele, cuprinzand tabla si profile de alama, profile usoare si tabla de aluminiu, tabla de fier zincata, tabla de otel. Pe parcurs probabil se vor adauga si altele:

http://i267.photobucket.com/albums/ii311/mastacm/DSCF0335.jpg

Pentru executia imbinarilor am in vedere atat varianta lipirii cu adeziv, cat si a cositoririi.

Editat ultima oară de NapierDeltic (05.08.2008 02:44:10)

Offline

 

#4 05.08.2008 02:28:26

NapierDeltic
Membru
Înregistrat: 13.07.2008
Mesaje: 51

Re: 01. NapierDeltic

Primul pas, ca la orice departament de proiectare care se respecta, este executia unui model la scara 1:1 (pentru HO), din materiale ieftine, si usor de ...modelit. Acesta nu este destinat, dupa cum s-ar putea crede, testelor in tunelul aerodinamic lol, ci dupa cum spunea LDH, un mijloc de studiu pentru mai multi factori cum ar fi: obisnuirea cu scara de lucru si dimensiunile modelului, analiza abordarii volumetriei modelului real - adica cum sa decupez si sa formez mai bine componentele de caroserie, evaluarea spatiului disponibil, posibil banc de proba pentru partea mecanica - in special incadrarea in gabarite, e.t.c.
Materialul ales fiind cartonul, mai exista un motiv suplimentar de interes - si incercarea unei constructii ingriijite: cartonul este un material usor de pus in opera , utilizat cu rezultate deosebite de multi modelisti. Facand o paranteza, cartonul prezinta pentru acestia un material la fel de uzual ca tabla de fier in industria de masini, aducand aproape aceleasi avantaje in executie - taiere, formare si imbinare usoara! in plus, prin imprinare directa sau lipirea unei coli imprimate, ofera finisaje de-a gata (ce-i drept, doar plane) de o inalta acuratete. In concluzie, e un material cu care se poate cocheta.
Iata si primele poze de la realizarea sasiului:

Materialele utilizate, colile de carton imprimate cu imaginile componentelor la scara
http://i267.photobucket.com/albums/ii311/mastacm/DSCF0328.jpg

Planurile trebuie avute mereu in fata - pentru cote si pentru ca memoria , uneori ne-nseala. Vorba proverbului, "Scripta manent"!
Simultan am testat diversi adezivi in ce priveste calitatea lipiturii, lipsa unor efecte negative asupra cartonului (umflare, deformare, etc), viteza de uscare, rigiditatea ansamblului.
Castigatorul -daca se poate mentiona fara teama de reclama mascata - este bison universal hobby:
http://i267.photobucket.com/albums/ii311/mastacm/DSCF0336.jpg.
Am decupat pe contur componentele fremului .  Avand in vedere cartonul subtire folosit (0,27 mm semilucios) si slaba lui rezistenta mecanica , toate componentele au fost tiparite in dublu exemplar, urmand a fi lipite spate in spate. Pana la urma, pentru frem, am mai folosit un strat intermediar de carton mai gros si rigid, recuperat dintr-un ....ambalaj smile. Am obtinut astfel pentru sasiu o constructie solida si greu deformabila, capabila sa sustina fara probleme inclusiv o ipotetica parte mecanica.
Marginile libere ale componentelor le-am vopsit la culoare cu marker permanent. Acesta, pe langa uniformizare cromatica, impregneaza muchiile cartonului, marindu-i rezistenta la exfoliere (prin manipulare, accidental, e.t.c.
La final iata ce am obtinut:

http://i267.photobucket.com/albums/ii311/mastacm/DSCF0339.jpg

http://i267.photobucket.com/albums/ii311/mastacm/DSCF0341.jpg

http://i267.photobucket.com/albums/ii311/mastacm/DSCF0358.jpg.

Acesta e stadiul la zi al lucrarii. Pe masura ce voi avansa, voi reveni cu imagini.

Cele bune!

Editat ultima oară de NapierDeltic (05.08.2008 07:40:04)

Offline

 

#5 05.08.2008 08:53:41

LDH
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 17.08.2006
Mesaje: 848
Site web

Re: 01. NapierDeltic

Buna Napier,

Inainte de a trece la LDM-ul tau permite-mi sa te felicit pentru modul de prezentare care denota pasiune si profesionalism pentru ce faci.
Nu sunt uimit cum nu cred ca sunt uimiti nici prietenii nostri deoarece exista precedent Magazie marfa 1:87 (H0) si Sulzer 060DA

Legat de prezentare eu zic ca este cinstit sa spunem ca ideea cu a face mai intai un model din carton ce sa reprezinte

"Napier Deltic a scris:

un mijloc de studiu pentru mai multi factori cum ar fi: obisnuirea cu scara de lucru si dimensiunile modelului, analiza abordarii volumetriei modelului real - adica cum sa decupez si sa formez mai bine componentele de caroserie, evaluarea spatiului disponibil, posibil banc de proba pentru partea mecanica - in special incadrarea in gabarite, e.t.c.

nu-mi apartine in totalitate si amandoi am cazut deacord ca este bine asa pentru motivele enumerate de tine.

Resubliniez oportunitatea realizarii unui "master" din carton sau ce materiale doriti voi si nu trebuie sa vi se para o pierdere de timp deoarece NU ESTE.

Luati exemplul creatorilor de caroserii care, inainte de a trece de pe planseta la modelul real, fac o macheta 1:1 din lut si lemn chiar daca din alte considerente decat voi LDM-ul.

Despre frem si placa de baza ma rezum, asa sunt eu zgarcit la vorbe, la doua propozitii foarte scurte

Felicitari pentru ansamblu!

Felicitari pentru detalii!

Ceva, ceva tot am gasit     hmm

Este vorba de grosimea materialului.
Daca pentru frem nu este o problema, chiar am recomandat sa fie facut din ceva mai gros din ratiuni de rezistenta dar avand mare grija la grosimea materialului pentru a nu micsora inutil spatiul interior, placa de baza si placile capat de frem trebuiau facute din ceva mai subtire.

Stiu ca la carton poate fi o problema si sunt sigur ca la modelul pentru concurs o sa tii seama si o sa cobori grosimea placilor si a celei de baza.

Oricat as mai cauta ceva nu mai gasesc    smile

Nu-mi ramane decat sa iti urez spoor si inspiratie in continuare!

p.s.

Nod in papura si de despicat firul in 4 sau 16 vor fi la ordinea zilei.
Nu vreau sa fiu gresit inteles dar "ridicand mingea la fileu" unui concurent sper ca cel vizat sa ne spuna ce l-a determinat sa aleaga o anumita tehnologie sau de ce a abordat intr-un anume fel constructia, de ce a ales anumite materiale, etc., toate acestea transformandu-se in sfaturi pentru ceilalti si, de ce nu, la sfarsitul concursului sa avem cateva articole foarte bune legate de realizarea unei machete functionale 1:87, articole care sa acopere o paleta cat mai larga de materiale si tehnologii.

Vorba lui Nenea Iancu "... dupa buget ... "


http://forum.lokomotiv.ro/images/smiles/44.gif

Editat ultima oară de LDH (05.08.2008 08:56:23)


Tote cele bune,
LDH
"Microcentrala electrica"  in Modelism Feroviar

Offline

 

#6 05.08.2008 11:24:34

DragosP
Membru
Locaţie: Braila/Iasi
Înregistrat: 16.07.2008
Mesaje: 31
Site web

Re: 01. NapierDeltic

Pentru moment arata foarte bine. Ma face sa iau il calcul constructia intr-o zi a unui model folosind exclusiv planurile.

Offline

 

#7 05.08.2008 11:44:55

LDH
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 17.08.2006
Mesaje: 848
Site web

Re: 01. NapierDeltic

DragosP a scris:

Pentru moment arata foarte bine. Ma face sa iau il calcul constructia intr-o zi a unui model folosind exclusiv planurile.

Ceea ce nu ar fi rau de loc ca doar ai vazut ca iese la 1:87

Eu insa te astept cu ceva la scara mai mare ca sa fii in largul tau la detaliere


http://forum.lokomotiv.ro/images/smiles/44.gif


Tote cele bune,
LDH
"Microcentrala electrica"  in Modelism Feroviar

Offline

 

#8 05.08.2008 15:13:35

DragosP
Membru
Locaţie: Braila/Iasi
Înregistrat: 16.07.2008
Mesaje: 31
Site web

Re: 01. NapierDeltic

LDH a scris:

Eu insa te astept cu ceva la scara mai mare ca sa fii in largul tau la detaliere


http://forum.lokomotiv.ro/images/smiles/44.gif

Modelind-o digital o pot face ulterior la orice scara, de aceea vreau si detalii ale interiorului , pentru ca intentionez sa fac si o versiune mai mare.

Offline

 

#9 05.08.2008 15:43:39

cristi cristi
Membru
Înregistrat: 16.07.2008
Mesaje: 26

Re: 01. NapierDeltic

Salut! a iesit excelent lucrarea ta   wink

Offline

 

#10 05.08.2008 16:50:48

NapierDeltic
Membru
Înregistrat: 13.07.2008
Mesaje: 51

Re: 01. NapierDeltic

Multumesc, ceea ce va doresc si voua!
Daca am inceput, nu inseamna ca o sa merg cu o viteza de crucisator big_smile. Si chiar o sa fiu atent la prezentarile voastre, in speranta de a fura idei.
Asta nu inseamna sa taraganati prezentarea lor (glumesc, nu e o aluzie, ati inceput sa prezentati modelele inaintea mea).
Pur si simplu ma gandesc la farmecul unei intreceri de canotaj unde vezi concurentii varf de barca la varf de barca! Daca si-ar inregistra fiecare cursa independent si ar trimite-o juriului spre evaluare, ce farmec ar mai avea?
Si eu va doresc succes si mobilizarea pentru realizarea unor modele mai presus de toate , frumoase! Si cum juriul -sunt sigur- apreciaza frumusetea, si castigatoare!

@ LDH; stii ca nu ma deranjeaza criticile (zise Base' big_smile). Chiar cand nu am fost de acord , sau nu am recunoscut pe fata valabilitatea unei critici, am rumegat-o intern. Unul din drumurile spre calitate este acela al corectarii greselilor! Uneori, o greseala remediata aduce mai mult decat un lung sir de progrese. Sau altfel spus, de multe ori progresele se obtin cu "cheltuiala" si efort mult mai mare decat ar presupune remedierea greselilor - e ceva de tinut minte!
  In cazul de fata, ai perfecta dreptate. Oricum, suprastructura va fi din straturi mai subtiri, neavand nevoie de aceeasi rigiditate! Iar pentru modelul real voi cauta sa combin materialele in asa fel incat sa nu sar din proportiile firesti ale modelului. E un aspect de mare insemnatate pentru mine.

Editat ultima oară de NapierDeltic (05.08.2008 17:31:20)

Offline

 

Antet forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB