Trenuleţe pentru toţi :: TRENnet

Forumul pasionaţilor de trenuleţe

Neautentificat.

#21 23.07.2008 22:04:45

lok
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 02.05.2008
Mesaje: 80

Re: CONCURS 2008, LDM 12 Malaxa

pai daca pachetul e foarte mare... smile

Editat ultima oară de lok (23.07.2008 22:05:46)


parerea mea... care este!
Modelism feroviar

Offline

 

#22 24.07.2008 08:18:45

LDH
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 17.08.2006
Mesaje: 848
Site web

Re: CONCURS 2008, LDM 12 Malaxa

Un bun prieten a tinut sa-si aduca aportul la documentarea concursului nostru si mi-a trimis cateva fotografii ale masinii LDM12 Malaxa, fotografii inedite care largesc aria posibilitatilor de realizarea a modelului vis-a-vis de inmatriculare si detalii.

Mai intai ceva inedit legat de LDM.
O locomotiva utilizata si la manevra materialului rulant de cale ingusta. Se observa atasarea aparatului suplimentar de legare. Aviz amatorilor de machete combinate 1:87, H0 - H0e.

http://i291.photobucket.com/albums/ll298/indiracojocaru/LDH12%20Malaxa/4.jpg


Doua masini din generatii diferite, ma refer la anul de fabricatie, prima avand panourile capatului de frem conform cu capul de serie, inalt cu decupaje, a doua cu panouri scurtate in inaltime, plug diferit ca forma si sistem de prindere.
Dupa cum se observa la amandoua nu lipsesc rezervorul de combustibil amplasat pe capota motorului si cosul sobei pentru incalzire.
Un detaliu ce nu trebuie neglijat - stergatoarele de parbriz montate numai la ferestrele din drepta sensului de mers cu motorul inainte.

LDM12  95-0026-5  Barele de mana sun conforme cu modelul cap de serie.

http://i291.photobucket.com/albums/ll298/indiracojocaru/LDH12%20Malaxa/2.jpg

http://i291.photobucket.com/albums/ll298/indiracojocaru/LDH12%20Malaxa/3.jpg


LDM12  95-0043-0  Mana curenta modificata in dreptul postului de conducere prin prelungirea acesteia pe panoul frontal si montarea unei maini curente suplimentare pe panoul din spate.

http://i291.photobucket.com/albums/ll298/indiracojocaru/LDH12%20Malaxa/5.jpg

http://i291.photobucket.com/albums/ll298/indiracojocaru/LDH12%20Malaxa/6.jpg

Din imagini se observa ca pe partea stanga nu sunt preznte rezervorul de aer si tevile de distributie pentru fata si spate

Daca mai apar fotografii sau schite le vom atasa la materialul documentar.


Tote cele bune,
LDH
"Microcentrala electrica"  in Modelism Feroviar

Offline

 

#23 24.07.2008 23:41:35

LDH
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 17.08.2006
Mesaje: 848
Site web

Re: CONCURS 2008, LDM 12 Malaxa

Astazi daca tot m-am lafait in timp liber mi-am zis ca nu ar fi rau daca as verifica desenele de executie inante sa inceapa concursul.

De corect sunt corect intocmite dar totusi trebuie sa astept sa vina rotile si, probabil, in functie de dimensiunile exacte ale acestora sa refac unele cote.

O verificare este o verificare iar pe hartie pare ok mai ales ca hartia suporta orice in materie de desen dar in momentul in care pui in practica este posibil sa nu mai fie ca pe hartie.

Asa ca m-am pus pe treaba si am incercat sa construiesc un LDM12 Malaxa.

Dorind sa termin lucrarea intr-o zi am ales ca material cartonul asa ca "batranul"" LDM este realizat in proportie de 95% din carton.
Restul de 5% il constituie rotile (alergatoarele de la un BR17 ROCO), sabotii de frana (PIKO), tampoanele (PIKO), apartele de legare si furtunele (ROCO), proiector capota (BRAWA) si rezervorul de aer (PIKO).
Ca proportiile nu or fi chiar astea este alta problema mai ales daca le luam la greutate. Paradoxal dar amaratul de carton este destul de greu.

Tehnica o cunosteti din alte descrieri ale lucrarilor mele (incepute si neterminate).
Tiparire pe hartie autocolanta si lipirea acesteia pe materialul din care urmeaza a fi taiate piesele.

Pentru sasiu, cele dou lonjeroane si doua traverse, am folosit carton multistrat de 0,5 mm grosime.
Se taie destul de greu dar merge. Mai o rectificare, mai un smirghel si pana la urma iese ce trebuie.
Imbinari realizate cu "Picatura".

Pentru restul elemntelor, placile capat de frem, postul de conducere, capota motorului, treapta manevrantului, scarile laterale, lada de scule si lada acumulatorilor, placa de baza peste frem, biele si contragreutati, la putere a trecut caronul de 160 gr.

Fiind destul de subtire pentru placile frontale capat de frem si placa de baza peste sasiu am lipit doua coli una peste alta, le-am presat dupa care am fixat autocolantul tiparit cu piesa.

Ce a iesit dupa aproape o zi de lucru vedeti mai jos intr-o prezentare ca la politie: fata/spate si profile

http://i291.photobucket.com/albums/ll298/indiracojocaru/master%20LDM12%20Malaxa/1.jpg

http://i291.photobucket.com/albums/ll298/indiracojocaru/master%20LDM12%20Malaxa/2.jpg

http://i291.photobucket.com/albums/ll298/indiracojocaru/master%20LDM12%20Malaxa/4.jpg

http://i291.photobucket.com/albums/ll298/indiracojocaru/master%20LDM12%20Malaxa/3.jpg


O masina de manevra este o masina de manevra asa ca a dat fuga in statia Lipanesti ...

http://i291.photobucket.com/albums/ll298/indiracojocaru/master%20LDM12%20Malaxa/5.jpg

http://i291.photobucket.com/albums/ll298/indiracojocaru/master%20LDM12%20Malaxa/6.jpg


... facand manevra cu vagoane de marfa

http://i291.photobucket.com/albums/ll298/indiracojocaru/master%20LDM12%20Malaxa/7.jpg


si de calatori

http://i291.photobucket.com/albums/ll298/indiracojocaru/master%20LDM12%20Malaxa/8.jpg


Adevarul este ca mai mult a mimat ca munceste deoarece o vedeta nu munceste.

Care au fost concluziile dupa acest experiment o sa le aflati maine.

Editat ultima oară de LDH (24.07.2008 23:57:30)


Tote cele bune,
LDH
"Microcentrala electrica"  in Modelism Feroviar

Offline

 

#24 25.07.2008 08:42:02

LDH
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 17.08.2006
Mesaje: 848
Site web

Re: CONCURS 2008, LDM 12 Malaxa

Pana va mai spun cate ceva din povestea cu LDM12 din carton si piese din cutia cu minuni am sa ma refer la altceva. smile


Mai multi dintre voi mi-au semnalat faptul ca atunci cand tiparesc pagina 1:1 in format PDF aceasta este micsorata 97 sau 95% dupa cum vrea calculatorul.

Am crezut, initial, ca este o problema legata de gazda PDF-urilor pentru sit dar nu este asa.

Ca sa aveti tiparit la marimea reala a desenului, in varianta PDF, in fereastra care se deschide cand ii dati comanda print trebuie sa aveti urmatoarele setari (mai putin imprimanta evident)


http://i109.photobucket.com/albums/n55/Dadu_01/Setarepagina.jpg


Print Range (All) + Page Scaling (None) rezulta Zoom 100%

Daca mai sunt probleme va astept sa le discutam.  big_smile


p.s. Oexemplificare ca am tiparit 1:1 pentru 1:87


http://i291.photobucket.com/albums/ll298/indiracojocaru/master%20LDM12%20Malaxa/IMG_1902.jpg

http://i291.photobucket.com/albums/ll298/indiracojocaru/master%20LDM12%20Malaxa/IMG_1903.jpg

Editat ultima oară de LDH (25.07.2008 09:31:21)


Tote cele bune,
LDH
"Microcentrala electrica"  in Modelism Feroviar

Offline

 

#25 25.07.2008 10:26:35

LDH
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 17.08.2006
Mesaje: 848
Site web

Re: CONCURS 2008, LDM 12 Malaxa

Sa ne intoarcem putin la LDM-ul din carton

Asa cum spuneam mai sus a fost mai mult o incercare de a vedea daca desenele sunt corecte.

Pana la acest punct da, sunt corecte si astept rotile pentru ultimele retusuri.

De ce spun ca astept rotile?

Pai ca sa nu patesc acelasi lucru cum am tras cu rotile alergatoare de la BR17 ROCO  tongue

Le-am scos de pe boghiu, le-am remasurat si doar atat. Nu ma-am uitat mai atent la ele si am trecut la confectionarea sasiului.

Dupa ce a fost gata si am facut locasurile (lagare e prea mult spus) pentru axe am facut un montaj de proba ca sa verific inaltimea fata de sina.

Mare surpriza, mare!!!  Ca sa le pun la locul lor a trebuit sa fortez si sa deformez putin sasiul locomotivei.
Cauza? Una simpla si normala pentru niste roti montate pe boghiu si fara prinderi pe fetele acestuia.
La interior au niste gulere care nu permit jocul axial decat in limitele normale de functionare.

Am mai invatat ceva.

Inainte de a va apuca de lucru verificati atent toate componentele, aseazati-le in ordinea montarii, masuarati de mai multe ori pana sa taiati si mai ales inainte sa asamblti.

Nu am modificat sasiul. Fiind din carton se deformeaza usor.

Cum supuneam celelate elemente le-am facut din carton (hartie dintr-un banal bloc de desen de 160 gr) si eu zic ca mi-au iesit binisor daca ma refer la finisaje.

Legat de desene, cote si piese nu a fost nicio problema.

Singura intampinata a fost la biele, se vede si din fotografii, pe care nu am putut sau nu am avut rabdarea sa le finisez ca sa ajunga in cote.

Evident ca un impediment, asta ca sa am circumstante, il constituie flexibilitatea cartonului care nu s-a lasat smirghelui fugind in toate directiile.

Pentru macheta 1:87 este bine ca dupa ce sunt realizate separat: placa de baza peste frem, capota motorului si cabina postului de conducere, sa fie montate si sa constituie o singura piesa fixata de sasiu cu ajutorul unul surub sau in alt mod conceput de voi.

Tot ca piesa unitara este bine sa fie sasiul compus din lonjeroane si placile de capat ale fremului.

In rest sunt detalii ce trebuie adaugate.

Eu cred ca este bine sa incercati, asta daca aveti anumite temeri, sa faceti mai intai un model din carton macar cu piesele care vi se par mai complicate.
Astfel, vorba lui Napier, va obisnuiti cu dimensiunile si scara de proportii si, foarte important, acolo unde cartonul nu ia forma dorita nici alt material nu o sa o ia.
Sigur este o gresala undeva.

La rubrica de planuri LDM12 Malaxa de pe sit am sa adaug desfasurata cabinei compusa din acoperis si cele doua panouri laterale, o singura piesa, precum si panourile frontal si spate ale postului de conducere.

Mi se pare o tehnologie mai simpla pentru realizarea cabinei decat prima varianta in care aveam o desfasurata a peretilor cabinei si acoperisul separat.


Trebuie tinut in permanenta seama de grosimea materialului din care se realizeaza piesa adaugand-o sau scazand-o in functie de pozitia ei in ansamblu.

Este bine ca piesele de acelasi fel, lonjeroanele sasiului, traversele acestuia - daca exista, contragreutate osie falsa, panouri capat de frem si biele, dupa debitare sa fie prinse impreuna pentru finisare obtinandu-se astfel doua piese identice.

Dupa cum se vede in fotografii eu mi-am permis sa supradimensionez scarile cabinei. Banda din care sunt realizate are 3 mm latime. Ideal ar fi sa se coboare pana la 1 mm sau 1,5 mm pentru finetea detaliului.

Atentie mare la detaliile de ranforsare ale placii de baza peste sasiu. Sunt extrem de mici si destul de greu de manipulat.
Eu nu am facut decat doua si le-am pus spre partea din fata.
Nu prea mi-au iesit.

Cam asta ar fi.

Daca-mi mai aduc aminte de ceva am sa scriu.

Daca aveti intrebari le astept.

p.s. Desi sper sa fiu la zi cu anunturile, transfer pe forum,  nu ezitati sa vizitati pagina MODELISM FEROVIAR unde este posibil sa mai apara noutati la "desene de executie".

p.s.s.  NU FACETI ECONOMIE LA UTILAREA MICULUI VOSTRU ATELIER si utilati-l cu tot ce credeti ca este necesar. Nu aveti idee cat poate sa enerveze faptul ca nu ai burghiul de care trebuie sau ca exact cand aveai mai mult chef de lucru s-a terminat adezivul, s-a rupt panza de bomfaier sau mai stiu eu ce.
Inainte de a incepe lucrul scrieti pe o coala de hartie ordinea operatiilor si prelucrarile care urmeaza a fi facute iar in dreptul lor treceti scula sau sculele necesare.
In acest fel veti economisi foarte mult timp si nervi.

http://forum.lokomotiv.ro/images/smiles/44.gif

Editat ultima oară de LDH (28.07.2008 09:59:24)


Tote cele bune,
LDH
"Microcentrala electrica"  in Modelism Feroviar

Offline

 

#26 26.07.2008 23:42:48

LDH
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 17.08.2006
Mesaje: 848
Site web

Re: CONCURS 2008, LDM 12 Malaxa

Am facut completarea deesnelor de executie pentru LDM12 Malaxa cu PDF 5

http://modelism-feroviar.blogspot.com/2 … alaxa.html


Tote cele bune,
LDH
"Microcentrala electrica"  in Modelism Feroviar

Offline

 

#27 27.07.2008 20:38:22

cristi cristi
Membru
Înregistrat: 16.07.2008
Mesaje: 26

Re: CONCURS 2008, LDM 12 Malaxa

Salut! LDH,ce diametru are axul osiei?(aproximativ)

Offline

 

#28 27.07.2008 20:43:25

LDH
Membru
Locaţie: Bucuresti
Înregistrat: 17.08.2006
Mesaje: 848
Site web

Re: CONCURS 2008, LDM 12 Malaxa

cristi cristi a scris:

Salut! LDH,ce diametru are axul osiei?(aproximativ)

Aproximativ nu stiu dar iti dau diametrul unei osii de vagon si diametrul unei osii alergatoare de BR17 ROCO

Cand vin rotile o sa aveti toate datele inaintea rotilor

osie vagon  1,92 mm (osie PIKO)

osie alergatoare BR 17 ROCO 1,95 mm


  smile


Tote cele bune,
LDH
"Microcentrala electrica"  in Modelism Feroviar

Offline

 

#29 27.07.2008 20:59:51

tudor
Membru
Înregistrat: 20.01.2007
Mesaje: 7

Re: CONCURS 2008, LDM 12 Malaxa

In legatura cu osiile,ce se face,vor primi toti participantii cate un set+ambielaj +osia falsa?

Offline

 

#30 27.07.2008 21:09:54

NapierDeltic
Membru
Înregistrat: 13.07.2008
Mesaje: 51

Re: CONCURS 2008, LDM 12 Malaxa

Tudor, daca e sa fi inteles bine, ambielajul ramane in sarcina noastra! Chiar si numai rotile potrivite au fost greu de gasit. Daca LDH ar gasi de-a gata ambielajul corect, as zice ca merita marele premiu al concursului!

Offline

 

Antet forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB